Tuesday, March 22, 2011

Tickets

One thing that is very frustrating, Boletos. You need receipts/tickets for everything. For instance, buying a chilean cell phone yesterday, I couldn't just go to the counter and buy the prepaid phone. First, You must go the a touch screen computer to get a ticket(looks like a receipt).  After getting your ticket you must then go to the counter with the woman who is working there.  Tell them what you want. Then she proceeds to give you another ticket.  Mind you, she has the phone in front of you.  You then take this new ticket upstairs to pay for your ticket/phone, go back downstairs to get your phone.  Overall its not too bad, but it seems there is too much red tape to do simple things.

1 comment:

  1. He tratado varias veces de escribir en el blog pero no, no toma la información.
    Lo que decías de los boletos es similar en Argentina en algunos sitios (la farmacia, la librería, las pastelerías) supongo qué en los bares también debe ser así. No tengo una buena explicación sobre cómo empezó o por qué es así, pero tengo 2 hipótesis: 1) crea fuentes de trabajo,  2) lo usan para controlar a los empleados son varios los involucrados en una venta por lo cual el empleador  previene la posibilidad que le roben. Es absurdo, pero así es : (

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